The transition in your life is still part of your life.

Life is too short to be wasted on swearing at people who don't even notice your swear but annoying people who sit next to you.

Life is not gaming, you can't restart it again and again and again.

Once, sincere love was laid right in front of my face,

but I did not cherish it.

Only after I have lost it, that I regret.

There's nothing more sorrowful than this in life.

If only God can give me just one more chance to start all over again,

I will say to this girl how much I love her,

and if there must be a time limitation of this love,

I wish it to be a ten thousand years.

 

曾經有一份真誠的愛情擺在我的面前

但是我沒有珍惜

等到了失去的時候才後悔莫及

塵世間最痛苦的事莫過於此

如果上天可以給我一個機會再來一次的話

我會跟那個女孩子說“我愛妳”

如果非要把這份愛加上一個期限

我希望是一萬年

==================================================

很驚訝的發現今年(2011)的大學新鮮人,已經不認得周星馳的經典名言了,

周星馳是我老哥的最愛,這一部西遊記,他去電影院看完之後,叫我不要去看...

 

所以我到現在還沒看過這部片,但是這一段詞,卻幾乎耳熟能詳了,

足可見當時大家引用的瘋狂...

==================================================

這段詞,同時又讓我想到那篇文章,生命沒有過度,不能重來(Google一下,應該找得到,)。

很多人的生命都在等待中度過,

等我念大學

等我大學畢業

等我結婚

等我生小孩

等我小孩唸幼稚園

等小孩唸小學、國中、高中

等小孩念大學

等小孩大學畢業.....

這些等待的歲月,就是生命中的一部分啊!!

不論你唸不唸大學,一樣都會變成一個成年人,變成要為自己的人生負責,

不論你結不結婚、生不生小孩,你一樣都會變成中老年人,

你可以在等待的白日夢中,過完一生,

也可以從現在開始,把握當下,用力努力地完成每一件你現在想要完成的事,並為未來作準備。

生命沒有過渡,不能重來。 

arrow
arrow
    全站熱搜

    瓶子 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()